torsdag 21 mars 2013

Ännu mera snö.

Igår var vi ute och skrittade Solrosen och Vauban. Sedan dess har det snöat lite, så idag på morgonen var planen att ut och galoppera med Prinsen. Red ut, men det var antingen halt eller hårt så det blev inte lika mycket galopp som det var tänkt. Han fick i alla fall röra lite på sig.
Idag på eftermiddagen red jag ut med Vauban. Han var faktiskt mer framåt än vanligt, på vägen bort också. På hemvägen red jag över några stockar och den sista ville han trava över så det fick han. Det kanske var nyttigt för honom att bara ha fått slappa ett tag nu. Vågade dock inte släppa iväg honom så mycket att han började galoppera, tänkte att det kunde bli lite väl roligt nu när han var lite pigg.
Nu har jag bokat in mig på lite korta kurser. På söndag ska jag på hästmassagekurs och i april ska jag på en kurs i irisdiagnostik. Det ser jag fram emot.
Hästarna fäller för fullt, så nu borde våren komma!


Vauban har fällt all vinterpäls runt ögat.
Mycket hår blir det under vojlocken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar