lördag 9 mars 2013

Hokuspokus

Ganska lugnt på träningsfronten. Indra och de andra gamla stona har blivit förkylda, de andra verkar ha klarat sig rätt bra, men tar det ändå försiktigt med dem. Det är dåligt underlag ute också. Igår körde vi lite lugnt på banan och i förrgår passade jag på att longera Prinsen och Vauban i paddocken när den var lite mjuk, de kändes fina.
Nu är det bara drygt en vecka kvar tills Solrosen får börja röra lite på sig igen!
Har precis skickat efter lite örtblandningar till Vauban och Prinsen, gäller att passa på nu när jag inte har någon häst som startar. Prinsen ska få en allmänt njur-mag-lymf främjande och Vauban har jag beställt en magkur som ska vara bra för lite allt möjligt.
I höstas skickade jag in hårprover från hästarna för analys, och jag tycker analyserna verkar ha stämt rätt bra.  Det är ju svårt att säga egentligen, jag vill ju så gärna att det ska stämma och så stor skillnad var det inte på dem innan och efter de fick örtpreparaten då. Tyckte Prinsen var den som kändes bättre, på Solrosen och Vauban märkte jag ingen skillnad alls. Denna gången har jag köpt grejer till där jag själv tror att deras svaga punkter sitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar