fredag 3 maj 2013

Ingen bra dag.

Idag var ingen bra hästdag. Började dagen med att böja Prinsen, visade lite lite de första stegen. Sedan tänkte jag att vi tar ut Glenn också så han får öva på att bli böjd. Vänster fram gick bra, höger var lite värre. Och visst visade han sedan någon grads hälta där. Åh, typiskt! Samma framknä som han var halt på när han kom hit, så nu har jag bokat tid in till kliniken till honom på tisdag. Men jag tror inte hältans ursprung är det knät, jag tror det är nånstans högt bak som han sparar sig så han blir halt fram. Men till vilken veterinär ska man åka som ser hältor över bakknäna?
Sedan på eftermiddagen när jag bar ner vatten till killarna så hade de tappat var sin framsko. = en dålig travdag.
Nu på kvällen fick Prinsen massage och lite värmesalva på framknäna/kotor. Måste bli bättre på att ha friskvård med pollarna, som de tränar förtjänar de det ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar