torsdag 2 maj 2013

Premiär på banan.

 

Idag har Glenn varit inne på Kalmartravet för första gången. Han var väldigt nervös å hade svårt att stå still inne på gången, men när vi väl kom ut så skötte han sig galant. Min farbror var snäll och följde med mig in till travet och körde Prinsen. Först körde vi några varv på långsamslingan, sedan ett långsamt bakvarv så Glenn fick se sig omkring, och så två lite snabbare, sedan ett lugnt i rätvarv och så ett 1600m heat i 35 tempo innan vi joggade av dem på slingan. Snabbaste 500m gick på 1,28.
Ett lagom lugnt jobb första gången, men det klart jag hade hoppats på att han hade tagit i lite mer på upploppet. Men det kanske han gör nästa gång.
Jag laddade hem en app till telefonen innan så den mätte tider åt mig undertiden jag körde, lite rolig grej. Jag är väldigt sugen på att köpa en gps timer som visar tiden direkt i min/km så man slipper räkna om tiderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar