onsdag 29 maj 2013

travträning.

Idag var pappa och jag inne med Prinsen och Glenn till travet och tränade dem. Värmde upp några varv på långsamslingan och sedan körde vi ut på rakan. Först en lugn intervall eftersom Glenn aldrig varit där förut, sedan två eller tre lite snabbare. Det funkade inte alls för Glenn, han klarade inte av att hålla sig i trav. Så vi bestämde oss för att köra ett 1600m heat istället. 24 tempo första 500, sedan 30 sista 1000 och det var med en snubbling med efterföljande galopp så jag fick ta upp Glenn på sista långsidan innan vi kunde gasa igen. När vi kört klart heatet såg pappa att Glenn hade tappat en framsko, har flappskor på honom nu. Så vi körde runt lite och letade reda på skon och sedan skrittade Glenn och jag till stallet medans pappa och Prinsen körde ett 1600m heat till.
Behöver hitta en bättre balans till Glenn innan vi åker in till travet nästa gång. Ska jag byta tillbaka till tunna halvrunda eller prova tåöppna kanske?

Förra helgen var jag uppe i Stockholm och kollade på elitloppet. Häftigt event och kul att ha varit där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar