fredag 8 februari 2013

Fruset i marken.

Har varit en rätt lugn vecka för hästarna. Var inne och körde några varv inne på travet med Prinsen i onsdags, det var väldigt skitigt och hårt under det så jag körde fler varv i slängtrav istället för att köra heat.
Vauban har jag ridit varannan dag. Han börjar vakna till lite och beter sig mer som en unghäst nu än när han kom. Han blir lite nervös när vi är ute och motionerar själva och bajsar flera gånger, men mest på nya ställen. Har mest skrittat och idag hade vi vår första meningskiljaktighet från ryggen. Red på en väg där vi inte varit förut, kom fram till delen där det ligger stenar längst med vägen och det tyckte han var livsfarligt och slängde sig bakåt. Men efter tredje försöket vågade han sig emellan så jag var nöjd.
Allt verkar vara som det ska med Solrosen efter operationen än så länge. La nytt bandage om de två stygnen idag och det såg fint ut.
Imorgon tänkte jag köra en runda med Vauban, hoppas att det kommit lite snö så vi kan trava lite. Sedan ska jag ut en runda och motionera Prinsen får se om det blir med vagn eller under sadel.
Igår var jag i Grindemåla på Thomas Jonssons travanläggning och hälsade på för att se hur de hade det, var väldigt trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar