söndag 10 februari 2013

Tandbyte

Idag när jag kom ut i stallet och gav Solrosen, Indra och Athena sin frukost (Prinsen, Vauban och Lisa har fodermaskiner så de får sin frukost tidigare) så brukar jag ge Prinsen o Vauban några morötter i deras krubbor. När Vauban fick sina lät det som att det var pellets kvar i krubban. Väldigt konstigt tänkte jag för han har alltid ätit upp förut och får bara några nävar nu när han inte tränas för fullt. När jag sedan kollade ner i krubban såg jag att det var ju ingen mat kvar utan där låg en tand. En mjölktand kan man kalla det, hästar byter nämligen sina tänder fram tills de är ca fem år, ett par om året. Inte konstigt att han velat tugga på allt och det verkat som det kliat i munnen på honom.


Vaubans gamla tand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar