söndag 7 april 2013

Fint med ridsällskap.

Här är det fortfarande hårt i marken på morgonen och kladdigt på eftermiddagarna. Så inget vidare underlag att träna på. I helgen har min kusin Kristin varit här så jag har haft ridsällskap, vilket alltid är roligt! I fredags red jag Prinsen och igår red jag Glenn. Eftersom vi hade sällskap så passade vi på att öva nya saker. Glenn fick skritta över lite stockar och sedan travade vi över några stycken. Han verkade tycka att det var roligt. Sedan red vi ner till stranden en runda och då fick han gå lite i småstenen vid strandkanten. Jag trodde han skulle tycka det var lite läskigt, men han brydde sig inte något speciellt.
Idag satt jag på Solrosen medan pappa ledde runt oss ett varv på gården. Vi har ju gjort det någon gång innan så det gick galant.
Nu ska jag bort till banan och kolla så den ser körbar ut och är den det ska två av hästarna få motioneras lite, har inte bestämt vilka än bara.
Glenn efter en ridtur.


Solrosen tränar på att ha mig på ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar