fredag 19 april 2013

Ridtur i solsken.

Idag har Prinsen fått en riktig friskvårdsridtur i skritt. Först red jag ner till vattnet och klättrade i några småbackar som finns där. Sedan red jag en lite stig som går längst med kusten. Den är slingrig så hästarna får böja på sig. Sedan red jag upp mot skogen igen, där fick Prinsen bestämma vart han ville gå och han valde en stig där man kommer till ett dike med en smal träbro som inte går att rida över så jag trodde vi skulle få lov att vända. Men där fanns en stig som jag aldrig sett förut så vi kom fram dit vi skulle. Sedan fick Prinsen fortsätta bestämma det mesta av vilka vägar vi skulle ta och det slutade med att jag tyckte att det var dags att rida hem så jag fick styra honom hemåt. Men han verkade ha haft så trevligt så till o med när vi var på vägen hem ville han gå omvägar. Det är roligt när ridturerna är så uppskattade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar