söndag 21 april 2013

intervaller.

Igår gick Prinsen och Glenn ett intervalljobb på banan, 5*1000m. De kändes pigga och fina. Jag körde Prinsen och min farbror körde Glenn. Pappa kom bort och tittade en liten stund och tyckte att Glenn såg tung ut fram. Det är ju sånt man inte ser när man sitter i vagnen bakom eller från ryggen. Han har lätta järnskor fram så det skulle ju kunna vara skorna, men jag tror inte det är de som är problemet. Jag har tänkt på att ibland när jag rider honom känns det som att all tyngd hamnar på frambenen. Jag har trott att det är för att han är två cm högre bak än fram. Men tänk om han medvetet flyttat vikten till frambenen för att slippa den bak. Så nu ska vi testa lite olika saker, men en sak i taget. När han kom såg han väldigt stel ut i bakkärran, men ingen har hittat något fel där. Är kollade av veterinär, fysioterapeft, kiropraktor, med värmekamera och massör. Börjar med lite speedway på hovlederna, om det inte syns någon skillnad sedan blir det sulor bak. Vi hade sulor på bak ett tag i vintras, och jag vet inte om det var i samband med det men ett tag musklade han sig riktigt fint runt korset.

Idag var jag och Glenn ute på en ridtur. Först skrittade vi ner till vattnet, där red jag ner och upp för en liten backe. Sedan red jag den slingriga stigen och vidare upp till travbanan. Där var planen att galoppera lite. Fick honom att börja galoppera och han höll igång galoppen ungefär 700m. Sedan tänkte jag att det gick ju så bra så försökte få honom att ta galoppen igen på sista långsidan, men då blev det bara trav.

Men jag vet inte vad som hänt med Glenns päls, från norrlandspäls till högsommarpäls. Han hoppade liksom över vårpälsen.

Glenn och Prinsen står och väntar på sitt hö och tittar avundssjukt på stona som redan fått sitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar