måndag 1 april 2013

Påsken

Påsken har varit lugn och firats med mycket gott. Idag har hästarna haft ledigt. Iförrgår gick Prinsen och Vauban ett jobb i snön på banan. Igår red jag Vauban Gwen aka Glenn och sedan körde jag Solrosen. När jag körde hem mötte jag en familj på cykel och minsta sonen var inte direkt försiktig så Solrosen blev rädd och skuttade lite. Det känns inte precis toppen att bo mitt inne i en by som sakta men säkert håller på att förvandlas från landsbyggd till förort. När jag var liten fanns det kor och hästar på flera ställen i byn, ibland även får och grisar. Nu är det bara vårt stall med sex stycken hästar och grannen som har två hästar. Känns som folk mer och mer tappar kontakten med naturen och inte förstår hur man ska bete sig i närheten av djur och det är sorgligt.
När jag har gått ner med hö och vatten till hästhagarna har jag flera gånger sett barn som kastat snöklumpar mot hästarna och som tycker det är roligt att skrämma dem. Vart är världen på väg?

Prinsen äter helst hö direkt ur påsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar