måndag 15 april 2013

Hosta

Idag gick Solrosen och Glenn ett lätt jobb på banan. Solrosen hostade några gånger, jag som hoppats att hostan hade försvunnit. Hon har ju haft ledigt länge nu och jag har tagit det lugnt med igångsättningen. Lugnare än jag hade planerat. Nu vill jag kunna börja träna henne ordentligt, å det går ju inte om hon fortsätter hosta. Så imorgon kommer veterinären hit och kollar henne. Ska kolla min katt Doris också, hon har varit irriterad i ett öga i en vecka nu och det vill inte bli bra.
Jag frågade samtidigt veterinären om vad hon trodde om Prinsens näsflöde. Hans näsa rinner i perioder och hans uppfödarna sa att det varit så hela tiden. Eftersom han opererades som tvååring kollade de upp så att det inte var någon infektion eller liknade utan det gick att genomföra operationen. Då frågade veterinären mig hur det var med hans tänder om det blev bös när han tuggade, och det blir det ju och har blivit lite hela tiden. Fast han förra februari kollades i munnen hos sin förra ägare och när han kom hit tyckte jag inte att det var riktigt bra så hans tänder blev genomgångna igen. Tänk om det ändå är tänderna som ställt till det? Kunde ju veterinären fått kolla Prinsens tänder imorgon, men nu får tandläkaren som vi bokat in kolla dem på torsdag.
Glenn verkar vara i gasen ute i hagen. Igår hade han trampat av en framsko som jag fick slå dit igen och idag var det en baksko som hade flugit. Så imorgon ska han få sommarskor bak också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar